11 april 2016

Vår så det sprutar ur öronen; 42/100

Helt plötsligt är det vår överallt, hela tiden. Det blommar, det knoppas och det kvittrar. Hemma sticker de starka överlevarna efter vår totala uppgrävning av trädgården upp här och där. Vi gick en walk and talk-promenad med eleverna på eftermiddagen och vi såg såklart tussilago men även blåsippor. Vi gick där och pratade om myrstackar, bävrar, ekorrar och skogens alla djur. Att bara prata med ungdomarna om ditten och datten är något av det roligaste jag vet. Dessutom använder de ju massor med svenska utan att egentligen tänka på det.

Jag var sist hem idag och hemma mötte mig den våriga bilden av Calle och John som spelade bandy på vägen. Den där känslan av att komma hem och sedan bara vilja stanna ute är något av det härligaste jag vet. Calle åkte in till stan direkt för att handla diverse badrumsmaterial så jag fick ta över klubban. John och jag åt mat och spelade spel resten av kvällen. När Calle kom hem var John dötrött eftersom han somnat efter nio flera kvällar i rad nu. Calle tog över nattningen och jag fick springa en runda. Det hann bli mörkt innan jag var tillbaka och jag var väldans stolt över att ha fått ihop 6, 66 km. Benen var inte helt oväntat väldigt tunga efter helgens 2,4 mil. Men jag kan och jag orkar springa lite längre varje gång. Milen ska nog inte vara helt ouppnåelig ändå!
                                 

Inga kommentarer: