13 april 2016

Tv-kväll; 44/100

Vissa dagar känner man sig bara nöjd. Det händer inte mig ofta eftersom jag sällan känner att jag blir klar med saker. Men i dag stannade jag kvar på jobbet 45 minuter extra för att hinna göra klart där och då istället för att fortsätta jobba när John lagt sig. Hemma hade jag energi kvar till att vara engagerad i mitt barn, lyssna på babblet medan han badade och dessutom strök jag faktiskt färdigt de sista gardinerna. John gick villigt och la sig utan det vanliga bråket och jag gick ut på en promenad med podd i öronen. Jag ser nästan aldrig på tv men på onsdagar har jag numera en tv-kväll med inte mindre än två program som jag följer. Jag är fortfarande lite gammeldax och vill gärna följa ett program från vecka till vecka snarare än att se dem när det passar på Netflix eller liknande. Jag gillar det. Så nu myser jag lite extra i sängen. Och äter cocosflingor med havssalt. Chockerande och överraskande gott.
                          


Inga kommentarer: