17 april 2016

Saker som pågår; 48/100

Jaja, om nån egentligen orkar bry sig så har jag nästan ingen aning om vilken dag jag befinner mig på i blogg100-utmaningen. Jag har hoppat över dagar och räknat samma dag två gånger. Men men...dagarna går ju ändå och någon gång ska jag strukturera upp det. Ja löver. Not.

Anyway. Helgen har ju dragit förbi fort som ett kanonskott. Kanske inte konstigt med tanke på hur sjukt snabbt veckan gick. Vi har hunnit med en hel del. Spela spel och pyssla till exempel. John och jag var på Mora Träsk i lördags. En nostalgitripp för mig och John dansade faktiskt de första 20 minuterna. Sedan tröttnade han och blev typ vild rövare där inne. Misstänker att det faktum att det började 17 var lite för sent för honom. Vi gick i alla fall ut därifrån minst 15 minuter tidigare och John hittade istället ett annat  barn som också tröttnat som kunde jaga honom fram och tillbaka i korridoren utanför. Sedan åkte vi hem och åt tacos med pappa.
Jag har fått energikick i skogen med Jack. Söndag eftermiddag gick vi över 6 km. Härligt. Underbart.
Näst sista gången på bollkul för säsongen. Jag har aldrig sett John så glad där. Han hade roligt hela tiden och var superglad. Även de gånger då han valde att inte delta i övningarna var han ändå bara glad och nöjd.
Jag har hunnit träna två gånger. Jumping fredag kväll. Så jobbigt. Så roligt. Så mycket mersmak. På lördag förmiddag var jag såhär nöjd när jag gick iväg för ett tabatapass. Hemvägen var lite jobbigare och träningsvärk har jag i dag. Gav verkligen järnet och det är just urvridningen i tabata som jag gillar.
Lördag och söndag har vårt hus varit riktigt spännande för de mindre barnen på gatan. Vi har nämligen haft både en traktor och en liten grävmaskin här. Grävmaskinen har grävt upp hela vår uppfart och tagit bort den onödiga rabatten i mitten. Vi ska göra det jämt och fint och lägga ny sten. Lerigt nu men bra när det blir klart hoppas vi.
Planerat för vårsådd har jag också gjort. Och med planera menar jag tänka och köpa frön. Ska i alla fall förgro lite sallad. I dag hittade vi tyvärr 3 mördarsniglar! Redan! De är dock döda nu så hoppas de var drottningarna eller något som bar på alla ägg och framtida sniglar. Mohaahaha! Fy tusan vad jag hatar sniglar. Konstigt att de är så goda att äta...
Vi hann även med en tur in till stan i dag för att köpa kakel till väggarna i vårt badrum som också börjar renoveras i morgon. Hade redan valt ett kakel dit men när det visade sig vara andrasortering och ganska känsligt i hörnen så fick vi välja om. Det gick ganska (inte helt) smärtfritt. Vi åkte även till Bergvik för att inhandla nya överdragsbyxor och en del andra kläder till John plus åt lunch på Bergvik. Herregud vilken åtgång det är på byxor just nu. Nästan varje dag kommer John hem med hål på knäna. Bra sak är att vi slipper köpa shorts sedan när (om) det blir varmt.
Så avslutas detta inlägget på en just nu bild av vårt badrum. Calle och jag har burit in kaklet från bilen, plockat ut de sista sakerna och ett skåp ur badrummet. Jag har jobbat lite och nu blir det vila inför måndagen och en ny vecka. Ha en trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer: