2 april 2016

Regn och ruska myses bäst bort med goda vänner; 33/100

Usch vilket snålblåst-väder det var i dag då. Redan när jag och jag var ute och gick 6 km småregnade det och såg såhär grått ut i skogen. Ändå rätt skönt väder och ibland ganska vilsamt efter några aktiva utedagar.
Det var i alla fall skönt att komma in och äta frukost med familjen efter skogspromenaden. Efter frukost drog vi till en loppis utanför Molkom, i Slängserud, som öppnade för säsongen. Jag var inte särskilt imponerad men John köpte sig ett halsband och jag två små ljusstakar i tenn. 30 riksdaler för alltsammans. Små fynd är också fynd!

Till eftermiddagen tände vi med levande ljus och myste så mycket vi orkade. Vi hade bjudit hem vänner till middagen. Kompisen Emmett kom först med sin mamma och barnen lekte hela eftermiddagen och kvällen. De var till och med ut en sväng trots regnvädret. Finns inget dåligt väder för barn.

När de sista vännerna kommit med sin goldenvovve Ella så åt vi grillspett gjorda på kyckling, hasselbackspotatis, tzatziki och fetaostsallad. Mycket gott och vi hade det hur trevligt som helst. Barnen fick lite godis och tv-tid efter maten, hundarna funkade bra ihop trots att Jack ska morra och vara rädd till och från. En mycket bra kväll. Något av det mest avkopplande jag vet är att efter en lyckad kväll med middag och prat stå i köket och diska undan det sista, få fint och rent och sedan gå och mysa ner sig i sängen/soffan med en varm och glad känsla. Det är exakt så jag känner nu och just den här kvällen får avslutas med en bok i sängen.

Inga kommentarer: