3 april 2016

Planerar vandringssäsongen; 34/100

Halva kvällen har jag suttit och planerat den vandringssäsong som drar igång ordentligt i och med denna första vårmånanden. Jag och min(a) vandringskompisar ska försöka ta någon tur på nya leder varje söndagsförmiddag. Hundarna ska ju ändå ut och gå så lika bra att slå ihop det med sällskap. På söndag planerar vi att gå leden vid södra hyn  Det blir nog runt 11 km skulle jag tro. Ser så mycket fram emot det och hoppas på någorlunda bra väder.

Dessutom planerar jag vilken utrustning jag kan behöva nu när detta med vandring verkar hålla i sig som intresse. Först och främst behöver jag skor lämpade för ändamålet. Funderar på dessa från XXL.
                          
Man behöver ju också äta under turerna, om det så är bara en fika, ett mellanmål eller lunch så behövs rätt utrustning för det med. Jag vill ha en matlåda i rostfritt stål. Clas Ohlsson har en som jag tyckte verkade prisvärd.

Bestick som är enkla att bära med sig är också bra att ha.

Jag vill även ha en bra ryggsäck som är anpassad för att ha på ryggen under längre dagsturer där man får med mycket utan att ryggen går av i slutet på dagen. Något liknande denna kanske.



Anpassade kläder, fler mattillbehör och sovgrejer är något som jag hoppas få användning för i framtiden då jag hoppas dagsturerna ska börja sträcka sig över två dagar. Kanske ett tält. Och senare att John blir intresserad och vill hänga med och tälta han med. Calle lär jag väl aldrig få med att sova i skogen. Vandrarhem kan funka om toa finns i samma rum för honom. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske om John blir tillräckligt intresserad. Tills dess har jag underbara vänner som gärna hänger med ut i skogen.

Inga kommentarer: