25 april 2016

På väg mot 30; 56/100

Brrr...tror nästan inte jag varit med om en kallare april. Det snöar och haglar om vartannat. Ibland tittar solen fram och värmer de frusna men så fort den försvinner bakom ett moln är det iskallt igen. Det är flera minusgrader på morgonen så man fortfarande måste skrapa rutor. Men nu vägrar jag att använda mina vinterjackor än och tänker tvätta allt det tjockaste snarast. Och hänga undan.

Jag mår 100 gånger bättre nu även om snoret rinner och halsen låter raspig. Jag kan nog inte köra några hårda träningspass än men en uppstart av icas "vättenrundan" var jag tvungen att få till. Fick äntligen ut cykeln ur garaget eftersom snickarna flyttat runt det gamla badkaret samt massa annat bråte som står där under renoveringen. Upp och iväg. Å vad det var skönt (men kallt) att komma ut och röra på sig igen. Cykling är inte särskilt jobbigt i ett lugnt tempo, speciellt inte på Klarälvsbanan (f.d järnvägen) som är både rak, plan och asfalterad. Därför cyklade jag ändå 8 km i dag. 8 km av 300. Känns rätt fjuttigt när man tänker på det men jag har många turer inplanerade än så det ska nog gå. Hoppas ha nått 40 km innan veckan är slut. Vi får hoppas. Inga fler baciller nu tack!
                                      

4 kommentarer:

Maria Gartman sa...

Idag fick jag hem min nya cykel, så nu blir det åka av för mig också! Samma sikte här - 300! 😊

Emma sa...

Jag blir ju bara sjuk hela tiden. :( men kanske kan få till en cykeltur tillsammans?

Maria Gartman sa...

Det hoppas jag verkligen! Säg till när du känner dig frisk nog, så fixar vi till nåt 😊

Emma sa...

Blir nog mest på kvällarna så det är bara jag susar förbi och plockar upp dig. Nu är jag dock sjuk.