7 april 2016

No news is good news?; 38/100

Den senaste veckan har inte varit veckan av goda nyheter direkt. En av de sämre nyheterna var när jag öppnade jobbmailen igår kväll och där fanns ett massutskick till alla på skolan som berättar för oss att detta är hennes sista termin på vår skola. Nästa termin går hon vidare mot nya utmaningar på en ny skola. De som arbetar på den skolan vet inte hur lyckligt lottade de är som får henne som rektor. Jag har aldrig haft en bättre chef på så många olika sätt. Tack var henne har vår verksamhet med de nyanlända kunnat utvecklats och blomma. Jag skulle säga att vi har ett av de bättre mottagandena. Vi lärare har fått ett stort ansvar och förtroende runt detta. Vi har fått rätt ramar och rätt stöttning. Jag är så nervös för vem som efterträder henne nu. Vi kan omöjligt få någon lika bra, det är verkligen svårt att tro även om jag försöker vara positiv tills vi vet mer. I dag tillät jag mig dock att trilla ner i det mörka svarta hålet, i morgon går jag vidare helt klart.

Nära och kära som inte mår riktigt bra är ju inga roliga nyheter även om det i slutändan kommer att bli till det bästa. Operationer är jobbiga men leder för det mesta till ett bättre mående.

John skulle ha haft en egendag med farmor och farfar i dag. Det fick han visserligen även om han vaknade och var trött och hängig. Den vanliga feberkräkningen tog sedan vid och feber infann sig också. Jag och Calle fortsatte ändå jobba eftersom de fixade det så fint här hemma. Ingen större katastrof med lite feber men ändå är de ju alltid så ynkliga när de är sjuka barnen.

Jag känner mig själv krasslig och ont i kroppen. Vet inte om det beror på att veckan varit ovanligt intensiv eller om jag verkligen har någon basilusk i kroppen. Har halvsovit i sängen hela kvällen och kurerar mig nu med diverse intag. Snart fredag nu och nästa vecka kan ju bara bli bättre.
         

Inga kommentarer: