9 april 2016

Lördagens aktiviteter; 40/100

Skogen är verkligen mitt bästa återhämtningsställe just nu. Den ger mig andlig ro och en stund för mig själv. Med eller utan något i öronen kan jag verkligen utöva mindfullness. Jag liksom suktar efter skogen nu så jag antar att jag har ett uppdämt behov. Den här förmiddagen tog jag med Jack ut i Sisuskogen och vi var ute i 2,5 timme, en mil hade vi i benen när vi var hemma igen. Det var härligt! Våren börjar verkligen komma igång nu och det var fågelsång och knoppar. Jag såg både årets första tussilago och vitsippor. Å vad den här första vårtiden är underbar!
                        

John och Calle träffade kompisen Lova med familj i en lekpark under tiden. John var sa att han hade haft jätteroligt och att Lova "verkligen kände igenom honom nu": Vilket innebar att de lekte bra med varandra direkt utan lång blyghet. Sötnöt. Efter lunch var vi tvungna att åka in till stan för att titta på kakel och badrumsinredning. Projekt nytt badrum börjar nämligen snart här hemma. Det var ingen barnvakt som kunde denna lördag så jag hade lånat en i-pad från jobbet samt att vi köpte en godispåse på vägen in. Sedan satt John i en kundvagn med dessa mutor medan vi "gjorde tråkiga saker" (hans egna ord) och det gick hur bra som helst. Han var väldigt gullig när han satt där och smaskade eller skrattade högt åt bolibompadraken.
                                            
Dessutom fick vi verkligen saker gjort. Tror faktiskt vi har bestämt hur badrummet ska se ut nu. Eftersom den dominerande nyansen i badrummet tråkigt nog blir vitt så var jag och Calle rörande överens om att vi inte vill ha vit inredning också. Tänker att det nog blir det här handfatet med tillhörande kommod och skåp plus ungefär en sådan enkel, stor spegel utan skåp men med belysning bakom.

Jag vill ha det här kaklet på golvet. Det har jag varit inne på länge nu och med vita mellanstora, avlånga kakel på väggarna blir det nog bra. Spottar i taket och nytt badkar som passar oss långa människor ska vi också ha. Det är så skönt när alla val är gjorda till nästan hundra procent. Är ju inget fan av att välja saker när det ska renoveras och var helt slut efter en timme av tänkande och funderande. Nu tror jag ändå att det kommer bli väldigt bra för oss.
När vi kom hem har vi sedan haft en lugn eftermiddag. Calle gjorde hemlagad pizza till middag och John involverade oss i någon lek som innefattade stolar, krypa under bordet och där jag och Calle var grindvakter. Vi behövde bara sitta på våra stolar och låtsastrycka på knappar eller låtsasprata i komradio så det var ju enkelt för trötta föräldrar. Ändå väldigt roligt att lyssna på hans idéer och snack. Jag har också hunnit halvvägs igenom veckans kurslitteratur och hunden har även fått träna lite rallylydnad. Heja, nu ska vi ta upp rallyn på riktigt igen!

Inga kommentarer: