30 april 2016

Lördag morgon; 61/100

Godmorgon! 
Här är vi uppe lite i ottan (okej sju) för att hinna med flera saker i dag. Vi ska till mamma för att hjälpa henne med lite olika saker. Hon har nyss gjort en bypass - operation och får inte göra något ansträngande på cirka två månader. Som att bära tvätt, dammsuga, bära kassar. Lite sånt blir det och John är överlycklig att få träffa mormor. De har inte setts sedan innan hon opererades så det är ett tag nu. Innan dess ska vi svänga in på en stor barnloppis i Deje. De öppnar nio så jag tänkte hänga på låset där och se om det finns några fynd att göra.

I går bytte vi också ut personen som arbetade med vår uppfart. Vi hade en klassisk hantverkare som nästan inte fick något gjort på typ två veckor. Till slut ledsnade vi och anlitade en annan. I går kväll kom den personen såhär långt. Det kommer bli såååå fint med den där muren och sedan ska vi ha sten i samma stil, men mindre, på marken. Äntligen händer det saker. Är väldigt trött på att dra in tjugo kilo grus varje gång man kliver in genom dörren.

Jag är så grymt rastlös efter den här ofrivilliga vilan jag fick i och med superförkylning from hell. Är så nöjd med att ligga i soffan och vila mig nu. I den där enkäten jag gjorde häromdagen skulle jag nog ha skrivit att jag är beroende av endorfiner. JAG VILL TRÄNA! I helgen är det dock dax att börja jag friska forshaga-pinnar igen så det vill jag göra. Samt beta av lite mer av de där 30 milen. Jag mår helt bra nu och om jag tar det någorlunda lugnt ska det nog gå fin fint. 


Inga kommentarer: