28 april 2016

Listor är ju kul; 59/100

Det är inte så enkelt att vara intressant på bloggen (as ever) när det enda jag gör är att ligga i soffan och vilavilavila mig i form igen. Så jag snodde en lista härifrån. Tydligen snodd från Nio till fem från början men hennes blogg orkar jag inte läsa. 

HAR DU?

Folköl i kylen:
Jämt. Eftersom Calle är beroende av dem. Jag försöker alltid få honom att inte köpa hem dem eftersom det är onödigt vardagslyx och tar mycket plats i kylen. hehe..sån är jag.

Något husdjur: 
Jajamän, en liten vovve som heter Jack. Och myror just nu på våren, stora läbbiga spindlar och några pälsänglar. De sista har valt huset, vi har inte valt dem.

Någon favoriträtt:Skaldjur. Får aldrig nog av skaldjur. Kräftor..mmmmm.

Puder på dig:
Inget alls nu. Helst inte alls när jag är ledig. Jag har heller aldrig puder men foundation, köper på apoteket.

Några framtidsplaner:
En hel del. Mycket rör renovering nu. En hel del rör olika zumbaevent. Annat är mindre eller större planer som jag vill ska göra. Har man inga framtidsplaner är man väl död? Sedan behöver det inte alltid vara värsta största karriärsgrejen eller sju nya barn.

Någon sjukdom:
Jag är ju förkyld! Nej, skämt åsido så är jag lyckligt förskonad..

Gymkort:
Ja! På världens bästa Hälsohuset i Forshaga.

Några MVG:n:
Nej, det tror jag faktiskt inte. Känns så inte viktigt nu för tiden. Livet blev rätt bra ändå och jag hade rätt kul på gymnasiet. Lagom är bäst.
 
Något beroende
Jag är beroende av min familj, vänner, zumba, skogen, adrenalinkickar, positiv feedback.. och massa annat i perioder.

Nagellack:
Nej aldrig.

Någon vän som bor i ett annat land:Calles syster Fia som bor i Kanada. Världens bästa kusin som gifte sig med en irländska och bor på Irland.

VEM?

Avskyr du:Avskyr ingen (jo terrorgrupper och sånt såklart) även om jag i perioder självklart har mer eller mindre svårt för vissa människor.

Längtar du mest efter:
John

Stör du dig på:
Folk som är dumma i huvudet. På nyheterna i dag pratar de om hur någon slängde in något explosivt ut på gräset precis innan en fotbollsmatch skulle börja. Malmö mot något lag. Fatta vad dum i huvudet man är när man gör sådana saker. Det är idrott! Inte viktigt!

Gosar du med:
Mitt barn, min hund, ibland även med karln i mitt liv.

Lagar mat:
Vi lagar tillsammans. Oftare som Calle lagar allt än att jag gör det. Så tråkigt att laga mat och det är en stor anledning till att vi har icas matkasse nu. Bara att följa ett recept.

Diskar:Det gör vi båda två men mes maskinen.

VAD?

Gör du nu:
Halvligger snorandes i soffan medan ett dumt "Housewife"-något rullar i bakgrunden. Efter det här måste jag bestämma om jag ska titta på mer film eller läsa en bok. Svårt.

Gör dig till en bra människa:
Really? 

Gör dig till en dålig människa:
Jag är en av de få mest priviligerade i världen och gör nästan inget för att jämna ut orättvisorna?

Vill du arbeta med:
Exakt det jag gör. Lärare i svenska som andraspråk.

Är roligast just nu:
Massa saker. Önskar alltid att dygnet hade mer timmar.

Har du på dig nu:
Jättebekväma kläder. Det betyder utnötta byxor som till och med har hål mellan benen.

Äger du för skor:
Skor för de flesta säsonger, asics till uteträning, inneträningsskor, vandringskängor osv..

Har du för storlek i skor:
Allt mellan 38 -39,5 beror på skon och vad den ska användas till.

Läser du för bok:
Just nu är jag between books. Eller nej, läser två böcker varav den ena är Kings senaste. Ingen av dem är jag sugen på så ska botanisera i min olästahylla här hemma.

Ska du göra nu:
Koka kaffe och läsa en bok.

Inga kommentarer: