20 april 2016

En vår i rörelse; 51/100


Det kommer bli en träningsvår. Allt jag vill göra under våren och sommaren har med rörelse och natur att göra. I går kunde jag inte låta bli att anmäla mig till ica-klassikern. Detta är ica-klassikern:


En Svensk Klassiker är tävlingen där du under ett år deltar i fyra klassiska långlopp: Vätternrundan 300 kilometer, Vansbrosimningen 3 kilometer, Lidingöloppet 30 kilometer och Vasaloppet 90 kilometer.  


I Icas klassiker ska man genomföra samma sträckor under ett år under vissa tidsperioder. Just nu pågår till exempel cyklingen. På 9 veckor ska man cyklar 30 mil. Troligtvis den svåraste grenen att klara för mig eftersom jag inte cyklar naturligt i min vardag. Jag ligger mer än en vecka efter, troligtvis två eftersom jag just nu är förkyld och har ont i halsen. Men jag tänker att jag kommer så långt jag kommer. Man utmanar ju bara sig själv och tävlar inte mot någon annan. Jag ska försöka cyklar till jobbet några gånger (2 mil) och cyklar hela Klarälvsbanan (9 mil). Sedan kommer simningen och den känns easy peasy eftersom den bara är 3 km. Och man kan paddla också vilket vi ändå tänkt göra i sommar.

Jag ska springa stadsloppet som fortfarande känns som en stor utmaning. Känner dock samma där. Jag orkar springa så länge jag orkar. Rolig utmaning. Jag ska också springa vårruset.

Snart börjar friska forshaga igen och jag ska absolut ut i naturen för genomföra lite svenssonorientering. Kombineras ypperligt med cykling och löpning samt motionering av hund.

Jag får nog dra ner lite på min inomhusträning om jag ska hinna med i vår men fredagsjumpingen får absolut ligga kvar på schemat. Vill gärna ha ett styrkepass i veckan också.

Dessutom har jag några zumbaevemt framför mig i maj. Zumba är bara underbart härligt roligt så det räknas knappt i träningskategorin. Eftersom man rör sig en hel del får det ändå vara med här. Ska åka till Västerås för att dansa med den största av de största inom zumba. Steve Boedt! Så pepp på det!

Jag gillar utmaningarna och är väldigt spänd på hur jag ska klara det. 

Inga kommentarer: