4 april 2016

De rullar på; 35/100

Det blev en intensiv första dag på jobbet efter påsklovet. En kollega vabade, en blev sjukskriven veckan ut. Det fanns en hel del att hålla i alltså och jag stannade på jobbet till halv 6 eftersom jag ville få ihop det inför morgondagen. Detta att det känns så skönt att vi har två bilar igen är något jag har lite dåligt samvete för. Men det är så mycket enklare för oss att turas om att hämta John nu när Calle bara kan svänga förbi förskolan och inte måste gå hem en trilskandes och trött unge och samtidigt rådda hunden. Och jag kan få stanna kvar på jobbet lite extra ibland och bli klar. Då kan jag komma hem och koncentrera mig på John hundra procent istället för att ha halva huvudet kvar på arbetet.

Hemma var maten nästan klar (lyx det) och efter att vi ätit lite spelade hela familjen spel tillsammans. Därefter var det oerhört skönt att få rensa huvudet genom att gå ut med dogen och i 4 km inte lyssna på annat än spökhistorier i örat. Det känns också lyxigt att det inte blir mörkt förrän runt halv 9 numera. Även om jag fortfarande förbannar sommartiden då John inte vant sig vid omställningen än och läggningen tar närmare en timme varje kväll. Med resultat att föräldrarna blir både trötta, arga och allmänt urdåliga. Mycket dåligt samvete för våra urdåliga läggningar som påverkar John rätt negativt just nu. Dock har jag och Calle pratat en del och hoppas vi har hittat några nya strategier.

Det gott folk, var dagens bikt det....eller okontrollerade babblande.

Inga kommentarer: