15 april 2016

Biblioteksrunda med låga intentioner; 46/100

Wow. Veckan har gått så fort att jag inte ens är med mentalt på att det är redan är fredag. Veckorna går alltid fort men den här! Jag måste ha hoppade över en dag eller två eller så är det någon som skojar med mig. Inte vet jag men det är lite skrämmande faktiskt.

John och jag tog, som så ofta på fredagar, en tur till biblioteket för att lämna tillbaka några försenade böcker. Jag skulle bara in och sedan ut igen. I-paden var ju ledig så John fick väl spela lite på den medan jag tog en runda bland böckerna. Min intention var verkligen att inte låna något, sedan övergick det till att det skulle vara lite trevligt att ha massa lättlästa saker till den här helgen som jag ser fram emot som en lugn en. Det slutade såklart med att jag lånade en hög. Ingen skada skett, det är ju gratis.

Jag lånade serieromanen Blå är den varmaste färgen och läste den medan jag åt lunch och John smaskade sitt godis framför tv:n. Oj vad den berörde mig alltså. Den finns som film också och handlar om Clémentin vars liv vänds upp och ner den dag hon träffar Emma. Clémentin har först en väldig ångest över att världen ska få veta att hon är lesbisk men Emma och hennes kärlek går inte att stoppa. Så stark den här. Så sorglig. Så underbar. 
                                         
Jag lånade Den sovande och sländan eftersom den var skriven av Neil Gaiman. En nyskapande version av Törnrosa skulle jag tro. Lånade också In i skogen tar oss med till apokalypsen än en gång. Tänker mig att dessa två blir helgens läsprojekt. Har en King på g men min och Kings relation har en fnurra på tråden just nu är jag rädd.
                         
Lånade dessutom några böcker om odling. Det sög visst lite i odlartarmen. Jag har länge velat börja förså inne så den högra kan ge mig lite mer kött på benen där. Tack vare den vänstra blev jag sugen att testa att så kärnor från Oliver, mango och apelsin. Kul projekt tillsammans med John. Så lite sådd sa nog helgen kunna bjuda på också.
Vi får också ta att anpassa oss till "bara" en toa ett tag. Rörmokaren har nämligen varit här i dag och pluggat avloppen i badrummet. Han tog visst med sig handfat, toalett och badkarl också. På måndag börjar byggandet. 

Inga kommentarer: