4 mars 2016

Vy från en nattning: 4/100

De flesta småbarnsföräldrar jagar sömn och så många sovande timmar om nattnen som möjligt. Så även vi såklart. Dock har vi det väldigt bra nu när John är nästan fem. Han sover hela nätterna och för det mesta hyfsat länge på morgnarna. Jag går väldigt gärna upp tidigt på morgonen men jag är världssämst på nattningen. Jag är själv väldigt kvällstrött och vill inte ägna massa tid åt att ligga bredvid/sitta på en stol och så vidare. Många ser nattningen som mysigaste stunden på dagen men jag vet inte varför. Dessutom blir jag väldigt opedagogisk när jag är trött. Den här veckan sköter jag nästan alla läggningar eftersom Calle är borta mycket. Just i denna stund blir jag nästan galen. Det ska hittas på 1000 ursäkter till att inte sova. Dricka vatten, glömt godnattpuss, tappat gosedjur osv. Jag försöker tänka på alla psykologböcker jag läst. Försöker tänka och slappna av. Sanningen är ändå att jag är grymt irriterad och funderar starkt på att strunta i alltsammans och bara gå. 

Inga kommentarer: