11 mars 2016

Vår i sikte: 11/100

Den här senaste veckan har jag och kollegan Jessica kartlagd de sista barnen som var nya på skolan sedan i januari. Det är superbra att ha en undervisningsfri vecka till detta i månaden och vi får veta väldigt mycket bra med det nya kartläggningsmaterialet från skolverket. Så spännande att få prata med barn och höra deras tankar om den skola de gått i tidigare. Finisar! Veckan har också varit väldigt intensiv på grund av detta och jag spänner mig omedvetet i nacken. Har haft någon slags obotlig huvudvärk två dagar i rad nu och det är ju lagom kul. Måste få till någon massagetid snart tror jag!

Det var lite extra härligt att ta en promenad till förskolan i dag med vovven, hämta John och promenera hem igen. I flödande solsken! John hade jag redan förvarnat om detta i morse och han var så pepp att det var något han hade pratat med pedagogerna om flera gånger. Det och att vi skulle köpa fredagsgodis var viktigt att berätta i dag! John tyckte det var så härligt så han sprang långt före hela vägen hem och ville fortsätta ända till affären eftersom vi skulle handla också. Jag var inte lika pepp på det sista då tunga matkassar skulle med hem sedan igen. Istället gick vi ut en gång till på eftermiddagen och våren hänger verkligen i luften nu. Jag såg till och med att krokusen börjat blomma hos några grannar! Jag är verkligen redo för vår nu känner jag!
                              

Inga kommentarer: