9 mars 2016

Träningsvärk både här och där: 9/100

Efter att inte ha tränat på nästan två veckor på grund av förkylning drog jag igång den här veckan med förnyad träningsenergi. Eftersom Calle åker bort imorgon och blir borta hela helgen fick jag passa på de dagar då han är hemma. Så träningadagar blev måndag, tisdag och onsdag. Jag har kört Zumba, kettlebelle och jumping. Nu har jag träningsvärk både här och där. Men perfekt med massa endorfiner i en annars tuff och intensiv vecka.

Låt oss prata lite om jumping. Högintensiv konditionsträning på studsmatta. Så grymt jobbigt, svettigt och kul! Ibland fattar jag inte hur något så jobbigt också kan vara så roligt. Perfekt konditionspass nu när jag jagar milen.

Det börjar bli dags att träna mer fokuserat mot den. När det blev mars insåg jag att jag bara har 3, 5 månad på mig! Känns nästan som ingenting. Jag vet ju ändå att jag klarar 6km så någon slags halvkilometersökning i veckan borde jag ju klara. Hoppas få till ett löpningspass på söndag och sedan får jag se hur det känns då. Bara det halkiga som ännu är kvar på vägarna kunde dra sin kos nu. Vill inte springa med broddar men vill inte heller ramla och skada mig. Komsikomsi våren!


Inga kommentarer: