20 mars 2016

Söndag i bilder; 20/100

Söndagar alltså! En mycket bra dag trots att den ofta innehåller massor av aktiviteter. Försökte ta många bilder i dag så jag skulle kunna dokumentera den, inte en timme i taget men nästan. För det tycker jag är roligt!
John och jag vaknade cirka halv åtta och smög ut ur sovrummet för att låta Calle sova en stund till. Han hade varit och spelat och somnade nog runt 4 inatt. Ingen av oss var särskilt sugen på frukost så John tittade på tv medan jag försökte läsa ikapp kurslitteratur jag ligger lite efter med. Såhär gosigt var det då:
                
Snart blev vi dock hungriga och bullade upp framför tv:n. Det gör vi alltid när Calle har spelat för att inte slamra så mycket där uppe. Det är lite våran grej och rätt så mysig också. John var oerhört gosig och kramig så det var en fantastisk start på den här söndagen.

När vi hade ätit färdigt började Calle kvickna till så jag gav mig ut på min löprunda med tillhörande hund. Jag anade att det skulle gå sådär eftersom benen var rätt stumma efter gårdagens zumbamaraton. Fötterna var också ömma och det plus motsträvig hund och skavsår gjorde att jag orkade springa cirka 4 km. Sedan körde jag något slags intervall där jag sprang 10 minuter, gick 5, sprang 5, gick 5 osv. Så överlag sprang jag ju mer än 4 km även om jag också gick en del. Motionsmässigt blev det i alla fall 8 km och det är ju inte fel. Nästa pass kommer nog bli lättare då jag troligtvis inte dansat tre timmar i sträck dagen innan.

När jag kom hem var vädret helt fantastiskt. John var ute och ville kasta frisbee så det gjorde vi en stund. Härliga vårväder!

Calle åkte under tiden och köpte korv och bröd och medan han tände grillen så tog jag och duschade. Sedan grillade vi och åt korven ute i solen. Förmiddagen varvades med lek och mer ikappläsning av kurslitteratur. John hade så roligt i sandlådan att det nästan inte gick att få in honom när det var dags att byta om inför bollkul. Det är oerhört vad mycket energi solen ger! Jag tankade verkligen i dag och det bådar ju gott inför stundande arbetsvecka.
Vi kom i alla fall till bollkul till slut. Det var bara 4 barn där i dag och John surade över att dagiskompisen Selma inte kommit eftersom hon var hemma och var sjuk. Han vägrade att vara med på aktiviteterna och ville gå hem. Då tog Calle och började träna målpassningar i andra sidan salen så efter ett tag var han sitt vanliga glada jag igen. Det resulterade i att han i alla fall deltog i den sista aktiviteten. Den gick ut på att barnen skulle springa fram till en trampets, studsa upp på den och kasta bollen i hoppet mot målvakten. Kanske lite avancerat för fyraåringarna men alla tyckte det var superkul att studsa upp och ner. Och kasta på målis är ju också kul så.

                                 
Det var inte direkt konstigt att jag fick skavsår av mina löparskor för det visade sig att hättan där bak hade gått sönder. Efter 2 år av maximal användning får jag ändå säga att de tjänade mig väl. Eftersom jag löptränar varje vecka nu behöver jag verkligen löparskor så det passade ju bra att vi ändå hade planerat en tur in till Karlstad efter bollkul. John fick mellanmål i bilen för att fylla på energi. Bananer och drickyoghurt.

Jag har varit så himla nöjd med mina Asic så jag kan absolut inte byta märke nu. Köpte allså Asic igen, fast lila. De kändes bra i affären trots mörbultade fötter. Det andra syftet med att åka in till Karlstad i dag var att det behövdes lite påfyllning i Johns vårgarderob. Han fick också nya skor, ny jacka och lite tunnare mössor och vantar. Han var superglad och satte på sig allt nytt innan vi ens hunnit betala. Han ville till och med ha larmet till jackan kvar men det var ju en aningens svårt att tillgodogöra den önskan.
Sedan släppte Calle och John av mig vid Yogaskolan för veckans meditationspass. Sista gången på nybörjarmeditation. Denna kurs har verkligen gett mig så mycket och jag tror får bli fortsättningskurs också. John och Calle uträttade lite andra ärenden under tiden jag andades, gjorde yogaövningar och mediterade mot solen. Kan typ se mig själv på en strand i sommarsol görandes dessa övningar. Älskar.
Eftersom det skulle bli sent med maten hade vi redan bestämt att vi skulle äta middag på pizza hut. Dröm om min förvåning när John tog fram ett litet paket ur mössan till mig där på restaurange. De hade varit in på en smyckesaffär och köpt nya örhängen till mig. Vackra som tusan och jag blev ju jätteglad! Mina gullungar som skämmer bort mig.

Det kändes nästan lite olydigt att var ute "så sent" (halv sju) med sitt barn en söndagskväll. Vi var dock inte de enda som hade yngre barn med sig kan man ju säga så det är nog inte så farligt. Haha. Vi hade i alla fall supermysigt. Fattar inte att inte fler restauranger plockar upp detta att ge en pysselbok till barnen innan maten. Så smart! Speciellt om man har ett barn med myror i brallan.
Efter maten drog vi kosan hem till jycken som fått vara ensam några timmar. John var verkligen trött och somnade som en stock när vi kommit hem. Nu ärjycken är rastad, det sista undanjobbat innan måndagen och nu ska jag och min ömma kropp lägga oss i sängen med en ny spännande bok. Finfin söndag detta!

Inga kommentarer: