23 mars 2016

Med månen som sällskap; 23/100

Hade en tuff dag på jobbet i dag. Min elever rör så vid mitt hjärta. Jag önskar jag kunde ta hem dem allihopa. Tyvärr kan jag inte det utan får stötta där jag kan i skolan. Det måste man förhålla sig till i mitt jobb men just i dag hade jag lite svårt för det. Trött är jag också.

Just därför kände jag att jag behövde få röra på mig, springa en lite runda och rensa hjärnan. Det är ju just i skallen tröttheten sitter, inte i kroppen. Jag tänkte att det fick bli den sträcka det blev. Och här har vi återigen anledningen till att jag tränar kontinuerligt. Jag mår bättre, blir piggare och gladare. För det var exakt vad som hände efter att jag hade fått till en runda på 5 km. Jag känner mig i detta nu mycket piggare än vad jag gjorde innan jag gick ut. Dessutom var kroppen helt med mig och jag hade mitt bästa tempo någonsin. Snittade på cirka 7 min/km. Det var också lite extra härligt att ha en stor och rund fullmåne som sällskap och särskilt vackert var det till en början när månen var halvt dold bakom några skira molnslöjor. Jag älskar fullmåne!
                     

Inga kommentarer: