13 mars 2016

Måsten och roligheter denna söndag: 13/100

Hade tänkt göra nån "söndag i bilder" när man tar en bild i timmen i dag. Det sket sig rätt fort men söndagen blev ju bra ändå. Och trött. Jag och Mia tittade på mellofinalen tillsammans igår och satt fortfarande och tölade när Calle kom hem kvart i 12 från sin Norge-spelning. Vips så var klockan två och vinet urdrucket. Tror jag kom i säng närmare halv 3 och halv 8 sjöng vår näktergal. En helt okej tid att vakna egentligen men det kändes tungt när man lagt sig halv 3. Vilket jag sällan gör. Och med sällan menar jag aldrig. Sen läggning för mig är typ 11. Därav att gammeltanta känner sig lite extra sleten idag.

Vi åt i alla fall den traditionella helgfrukosten(bästa!!)  och John var fantastiskt glad över att vi alla var samlade igen. Vi hann också planera upp veckans matsedel medan John målade med vattenfärger. Ska bli bättre med att matplanera nu igen. Dels märks det verkligen i matkassan men det är ju också otroligt skönt att komma hem från jobbet och slippa börja fundera över vilken middag man ska laga.

Efter detta åkte Calle till affären och jag och Jack gav oss ut på en löparrunda. Dag 1 på min mer seriösa träning mot milen. Jag sprang 6,2 kilometer och gick/varvade ner ytterligare 0,8 km så den totala sträckan blev 7 km. Det fina var det att trots att jag var trött sedan kvällen innan så kändes kroppen bra och jag hade kunna springa längre om det inte varit så att jag blivit så himla kissnödig. Sprang nästan ändå upp för jobbigaste backen men sen fick jag ge upp om det inte skulle börja skvala på asfalten. Jag tänkte få till en eller två rundor till den här veckan och målet är att springa totalt 7 km/löptillfälle. Minst.
                
Jag skrev 2 av 3 inlämningsuppgifter till olika kurser jag läser just nu och efter lunch blev det bollkul. Ett bollkul som var ett av de roligaste hittills. Tror nog att det kan stå för både mig och John. De hade mer riktade övningar mot handboll nu, som att ta tresteg i rockringar och sedan studsa bollen mot en plint, även om det verkligen är på leknivå. John vägrar dock fortfarande vara med på "kom alla mina små kycklingar".

På eftermiddagen hann jag också gå på näst sista tillfället på min meditationskurs. Tiden går fort! Jag känner att jag börjar få verktyg för att klara rusande tankar nattetid och även för att kunna fortsätta meditera hemma sedan. Fick med mig en kompis till Calle hem + kompisen tjej hem eftersom den förstes bil stod här hemma hos oss i Forshaga. 
Som vanligt på söndagarna hade Calle lagat mat tills jag kom hem, John tog sitt söndagsbad och jag lämnade in den tredje kursuppgiften. Är rent dödligt trött nu och ska ladda för måndag med en god bok tror jag. Kan nog säga att den här söndagen verkligen förenade nytta och nöje. Nu spar jag allt jobb jag inte hann med under helgen till nästa vecka. Natti.

Inga kommentarer: