8 mars 2016

Internationella Kvinnodagen: 8/100

Jag tänkte såklart skriva något skitsmart på internationella kvinnodagen. Sedan var det full fart på jobbet hela dagen, laga mat, träna, jobba lite mer. Och nu är jag skittrött. En sak är dock att det är trist att kvinnodagen fortfarande är ett behov. Kvinnor utsätts, kvinnor diskrimineras, kvinnor är fortfarande mindre värda. Vi med pojkar har ett ansvar att uppfostra dem till medborgare som respekterar kvinnor (och alla människor förstås). Som inte utsätter, inte diskriminerar, inte ser kvinnor som en hemmaslav. Det är det viktiga jobb som jag gör för framtiden. Annars kan ni läsa underbarclara skriva om den gamla trötta frasen "Inte alla män". Eller se Natasha "Lady Dahmer" Blomberg prata om skilda badtider i tv 4. Två yperstarka kvinnor som jag ser upp till. Heja dem som står upp för sig själva, oss andra och tar en massa oförtjänt skit för det. För det är en annan sak. Kvinnor som inte följer den kvinnliga normen, sticker ut eller provocerar, dem är det fritt fram att klanka så mycket man vill på. Hota och kasta skit! Det mina vänner är 2016 det!

Inga kommentarer: