1 mars 2016

Vi åkte på äventyr: 1/100

Det var verkligen dags att ge sig ut idag. Jag fortfarande krasslig men väggarna höll på att falla över mig. Jag ville genomföra den idé om förändringar i Johns båda rum jag fick igår. För att kunna göra det åkte John och jag till Ikea för att handla det som behövdes. Vi passade även på att äta lunch där. Överlag hade vi det bra trots att det som vanligt var en balansgång av tillfälligt samarbete, mutor och förmaningar. Men jag hade bestämt mig för att inte bli irriterad i onödan och lyckades rätt bra om jag får säga det själv. Utom en gång när John sprang före och det var mycket folk så jag inte kunde manövrar den tunga vagnen i hans tempo. Ett tag trodde jag att jag tappat bort honom och fick en smula panik. Efter Ikea åkte vi ner på stan och tog en sväng på Panduro och akademibokhandeln för lite pysselhandling och reaköp. Därefter hade jag lovat John att vi skulle gå på bio. Det var första gången för honom så han var peppad. Jag hade valt Zootropolis. Jag gillar den och John tyckte det var super. I alla fall tills dess att halva filmen gått och popcorn och godis var slut. Då ville han prompt hem. Försökte övertala lite men då började John busa och skrika så vi gick. Att vi skulle få gå tidigare hade jag räknat med. Tror dessutom John vad väldigt trött då eftersom vi varit i farten sedan halv 12. Han vägrade sin vana trogen (att göra tvärtemot alltså) ta på sig 3D-glasögonen så då blir filmen väldigt suddig. Well, vi lär ju gå på bio igen.
Mysigaste stunden på dagen var ändå på kvällen då jag och John fixade i hans rum med allt vi köpte på Ikea. John älskar att hjälpa till och fixa och jag har inga krav. Dessutom tror jag han blev rätt nöjd med resultatet. Det blev jag med och ska visa resultatet imorgon.

Inga kommentarer: