24 mars 2016

Då var det lov igen; 24/100

Då var det dags för långledigt igen. Påsklovet kommer verkligen nära sportlovet i år, endast tre veckor emellan. Jag tycker egentligen att det är bättre som det var förra året med 7 veckor till sportlov och sedan 7 veckor till påsklov. Då hinner man komma igång mellan loven och få något gjort på riktigt. Nu är det som det är detta år och inte tackar jag nej till lite lov inte.

Efter påskpyssel och påskstafett skulle jag ha hämtat John strax efter två men blev såklart kvar på jobbet med saker att reda ut till närmare fyra. Då var vi kanske själva där kan jag säga. Det var dock värt tiden det tog att fixa och greja för knutar jag hade i magen igår har släppt lite i dag. Och det är ju skönt när det är ett långt lov tills man ser eleverna igen.

När jag hämtade John var han jätteglad över att ha varit påskkärring på förskolan idag. Speciellt som alla utstyrslar bara blev fel i morse så att jag till slut skickade med allt i en påse. Vi kom hem och jag hann åka och träna tabata medan Calle lagade mat. Jag älskar när Calle lagar mat eftersom han tycker det är kul att pyssla i köket och göra något extra. I dag blev det lax med sesamfrön, ånglagad potatis och vitvinsås. Själv skulle jag aldrig orka göra vitvinsås. Jag hatar typ att göra vanlig vitsås eftersom det är så himla tråkigt. Till efterrätt smaskade vi ostkrokar och jordgubbar. Jag, proppmätt och John ständigt "Men en till orkar du väl". Det gjorde jag ju. Han är så go denna ongen.

Sedan blev det massa gos i soffan och snart sover vi alla.

I morgon ser jag fram emot en helt oplanerad dag. Jag ska göra ingenting. Och med ingenting men jag långfrukost, hänga med John och följa hans vilja samt träna. Punkt. Fy fabian vad skönt!

Inga kommentarer: