31 mars 2016

Börjar vända mig mot verkligheten; 31/100

Det är visserligen fyra dagar kvar på den här ledigheten men jag måste börja jobba lite igen samt studera ikapp. Jag har en universitetskurs igång och en webbaserad kurs som visserligen är avslutad men där jag måste skriva en liten komplettering till en av uppgifterna. Jag hade planerat det så, att först få ledigt och sedan ta tag i saker mot slutet av veckan. När jag öppnade kurssidan på nätet i förmiddags insåg jag att jag hade lite mer att ta igen än vad jag var medveten om. Aja, bara att sätta igång. Så medan John vilade och tittade på tv läste jag ett kommentarsmaterial från skolverket och under dagen har jag tittat på en halv föreläsning och läst 50 sidor i boken som ligger på bordet. Det är tur att det är en bok jag läst förr så jag vet att den är väldigt bra. En annan orsak till att jag la jobbandet/studerandet till slutet av veckan var att jag vet att det sätter igång tankeverksamheten igen. Huvudet går igång och börjar jobba. Min skalle är extremt svår att stänga av när den väl kommit igång.
                  
Vi hann dock med en del roligheter också. Som att vara ute och leka i sandlådan, cykla, åka till bibblan samt ta en tur till skateparken där John var för första gången. Vi hade med hans kickboard och han tyckte verkligen det var jätteroligt. Även om det som vanligt var tråkigt att inte klara de svåra backarna och hindren och hoppa runt som de stora barnen. Dock resulterade det ändå bara i ett litet bryt och det var ju en vinst i sig. Hit kommer vi definitivt att åka fler gånger!
                                     

Inga kommentarer: