7 mars 2016

Att göra-listor: 7/100

Brukar ni skriva "Att göra -listor"?
Min man hävdar att dessa listor bara är slöseri med tid och det går fortare att bara göra sakerna direkt.
Jag håller inte med.
När mitt huvud är fullt av saker som jag inte kan göra klart med en gång då är det väldigt skönt att skriva ner dem på ett papper. Då hamnar de där sakerna på papperet istället för att slåss om utrymmet i mitt huvud. Eftersom jag är rädd att glömma något försöker jag tänka på allt samtidigt och det blir väldigt tröttsamt i längden.
Dessutom är det fruktansvärt tillfredsställande att bocka av den där listan sedan.


Såhär ser min lista ut just nu:
*Sätta upp nya gardiner
*Läsa in mig på arbetsområdet med Elin
*Göra klart migration och trauma-kursen
*Uppgift 6
*Sy klart gardin till Johns rum
*Betala N plus kolla datumet
*Uppdatera mig på de förra kartläggningarna inför överlämningsmöten

En fin blandning av privat och jobb.

Inga kommentarer: