3 mars 2016

Aktivering maximum: 3/100

John har längtat hela veckan efter att det ska bli torsdag. Jag hade nämligen lovat att vi skulle åka till Leos lekland. Vi har ju varit väldigt inaktiva den här veckan på grund av min förkylning så det kändes som att en ordentlig genomkörare var på sin plats. Dessutom kan John springa runt själv på Leos och jag kan vila mig när det behövdes. Konditionen är liksom inte på topp just nu.

Det visade sig att vi skulle komma att spendera 5 timmar på leklandet innan jag fick bära ut en sliten John som absolut inte skulle åka hem. När vi till slut kom ut till jackorna var han ändå okej med att åka hem, han var ju rätt trött i benen. Kan jag tänka mig det! Han har klättrat, sprungit och åkt kanor till tusen. En första var att han vågade testa de stora badringarna, och älskade det. En hel del motion för mamman att dra den där ringen upp igen och igen och igen. De stängda tunnlarna börjar han också våga åka än mer även om han än så länge föredrar de vita. Inte lika otäckt med ljus antar jag.
På vägen dit trodde John att vi nog skulle träffa någon vi kände där. Jag försökte avstyra de förhoppningarna eftersom jag visste att alla våra småkompisar var upptagna och inte har sportlov som oss. Då nämnde John några förskolekompisar som han visste också var lediga, de kunde ju vara där. Nja, det är nog inte troligt försökte jag. Dröm om min förvåning när de första vi träffar där inne är JUST dessa kompisar. Vadå mitt i prick! Ganska kul att ha någon att leka med ibland också för John även om de mestadels inte var intresserade av samma saker. Ibland korsades dock deras vägar och gemenskap uppstod. Hihi.

Jag träffade även några gamla kompisar från Sunne som jag växte upp med. Har inte träffat dem på flera år nu men det är konstigt det där med barndomsvänner. Det kan gå hur lång tid som helst och när man ses igen, då är allt som det alltid varit. Bara att ta upp tråden igen liksom.

I dag fick vi verkligen leka av oss och ja, det är roligt på lekland både för stora och små. 
                     

Inga kommentarer: