1 februari 2016

Utvilad

I dag känner jag mig så himla pigg! Trots att jag gick upp halv sex i morse och hade jobbat en timme extra innan ordinarie arbetstiden började klockan åtta. Känslan av att vara pigg är obeskrivlig efter några veckor med sömnlöshet och mycket jobb. Vi var i Ludvika hos Johns farmor och farfar i helgen och där gjorde vi nästan ingenting (jo, jag jobbade några timmar) och John var underhållen nästan hela tiden så det var ju chill. Natten till idag sova jag helt ostört från cirka tio till halv 6. John kom inte ens över till oss utan sov hela natten i sitt eget rum. Inget uppvaknande under natten alltså. Jag har varit på meditationskursen två tillfällen nu och banne mig om det inte hjälper. Är sjukt avslappnad när jag åker därifrån och sedan är jag noga med att inte jobba mer den kvällen.

Dessutom tror jag att det faktum att jag inte har ätit socker på en månad bidrar. Det känns verkligen när kroppen inte är tung av socker, och kemikalier som lösgodis till största delen består av. Har också blivit av med minst tre centimeter på midjan. Jag vill på intet vis att någon ska tro att jag gjorde det för att gå ner i vikt eller banta men det är ändå fascinerande att se hur mycket enbart godis, fika etc påverkar oss. Jag har då inte varit noga med maten alls, har ätit tacos som vanligt på fredagarna till exempel. Vi dricker heller aldrig läsk och adderar man det kan man ju bara tänka sig! I Ludvika bröt jag dock min sockerfasta men något underbart gott, semlor. Mums.


Inga kommentarer: