16 februari 2016

Toa och lite annat

Jag tycker det är sjukt roligt att ta fram prospektet som vi fick när vi var på visningen för vårt hus och sedan jämföra med hur det ser ut nu. Som det är med bilder är dessa troligtvis roligast för mig själv. Och att ta kort ur prospektet för att lägga upp här som före-bild kanske bara är slöseri. Men strunt samma. Så har jag gjort i alla fall. Detta är hur lilla toan, som blev helt färdig i dag, såg utan innan vi flyttade in. All inventarie var mossgrön, golvet mintgrönt och på väggarna smutsgul plast. Hyllor och skåp på varje centimeter.

Och såhär ser det ut i dag. Den vita panelen fick verkligen detta lilla utrymme att se väldigt mycket större ut.
Det rum vi fixat med senast, innan toan, var tv-rummet. Glömde visa före-bild sist och även om det blev två dåliga bilder får man nog ett hum om skillnaden hoppas jag. Här har vi mest målat väggar och tak men det blev ett ordentligt lyft ändå. Vi har också våra bokhyllor i detta rum men de står i den andra ändan.
Det var endast utan blixt jag kunde få någorlunda rätt färg på väggarna. Denna färg är helt omöjlig att ta kort på ju! Antingen blir den för grön eller för blå. Den är liten aningens för blå på bilden men nära nog. Galningen i soffan gick inte att göra något åt.
 Nästa projekt är badrummet. Jag vet ungefär hur det ska bli, måste bara bestämma om vi ska ha badkar eller dusch där uppe. Alla dessa beslut!!


Inga kommentarer: