26 februari 2016

Sportlov startar som vilolov

Nu är det sportlov! Va! Började vi inte nyss efter jullovet? Hur kan vi reda vara framme vid sportlovet och var tog tiden vägen och allt det där? Så är det i alla fall. John och jag har sportlov. Av många anledningar har jag varit väldigt dagvilsen de senaste veckorna och mindes knappt att det var fredag i dag vilket innebar att det var med nöd och näppe jag kom ihåg att önska elever och kollegor ett trevligt sportlov. Skar lite i hjärtat när hälften av våra elever bönade om att vi skulle komma på måndag för att de skulle få komma till skolan. Jag tror inte det är något speciellt just för nyanlända elever att långa lov och ledigheter kan vara väldigt jobbiga och tomma.

Jag skulle egentligen ha följt med jobbet ut och bowlat och ätit middag på nöjesfabriken i kväll men ställde in på grund av den här nedra förkylningen. Värsta är halsont och heshet. Hade dessutom väldigt ont i magen hela kvällen i går så jag kände mig inte alls i form för någon utgång. John och jag har moffat godis och tittat på film hela eftermiddagen istället. Jag slumrade till och med till en stund. Sedan kom Calle hem och fixade det vi Calle för "plock" och som man på restaurang nog snarare kallar för Tapas. Bästa maten när man har småbarn för då kan alla ta precis det de vill ha själva samt att man kan ställa fram flera olika smårätter som man vet att barnet gillar. John petade t.ex. i sig lite pasta, en baguettebit, halloumi, gurka och paprika. Okej då, Han hade grundat med närmare ett kilo godis, chips och popcorn innan. Höhö.

Jag har bokat av all träning den här veckan eftersom jag känt av den här förkylningen. Det hatar jag. Hatar att känna mig matt och svag. Hatar också att börja lovet sjuk. Hoppas det går över snabbt för jag har en vision om att mitt sportlov ska se ut lite såhär + barn:
                                               
Just nu känns det mer som det är bilden nedan som är verkligheten. En lagom balans av dessa två bilder är kanske att eftersträva. Plus barn vårt lilla barn.

John hade två saker han ville göra det här sportlovet. Det ena var att åka till badhuset i Karlstad. Det andra Leos lekland. Jag vill hinna med bokrean och gärna en tur till Mariebergsskogen. Tror säkert dessa aktiviteter går att kombinera. Nu ska jag kurera mig med vätska och vila i helgen så är jag nog fit for fight igen.

Inga kommentarer: