20 februari 2016

Snålblåst och öronvärk

Det är en riktig innedag i dag. Det blåser blötsnö i sidled och känns mest väldigt skönt att hänga inne. På vår skola hade vi vinteridrottsdag i tisdags. Man kan säga att vi hade tur med vädret då som var såhär strålande. Jag åkte längdskidor med några nybörjare från min grupp och andra elever såklart. Vi hade superkul!
Det vädret skiljer sig liiiiite från i dag. Jack och jag gick ändå ut och tog våra fem kilometer på förmiddagen. Jag försöker alltid hinna gå minst 5 km med jycken på lördagar och söndagar. En sak som är bra med dåligt väder på promenad är att man går lite snabbare. Förra helgen var det strålande sol, då fick vi till 12 minuter per kilometer.Gick väl och njöt kan jag tänka mig. I dag gick vi snabbare med snålblåst i ansiktet, då blev det 10 minuter per kilometer. Allt har väl sina för- och nackdelar antar jag.

Natten till i dag var lite småjobbig. John vaknade vid tolv och grät i en och en halv timme innan han vaknade till så mycket att han kunde berätta att han hade ont i ena örat. 30 minuter senare, lite alvedon, nässpray och två Alfons-böcker sov vi igen. I dag är John inte särskilt kry. Han orkar inte så mycket och är småförkyld. Vi får se hur detta utvecklar sig.

Annars har vi Calles mamma och pappa på besök i helgen. De gratulerar sin son som fyller 40 på tisdag. Calle och jag ska också fira lite med att gå ut och äta ensamma ikväll. Vi har bokat bord på Mezze inne i stan. Det känns svårt att missa Mello men vad gör man inte för sin kära make. Eventuellt tittar jag på reprisen i morgon. Inte samma sak dock men. En kladdkaka ska vi väl också få till innan dess. Vi är absolut familjen som föredrar kladdkaka framför tårta vid födelsedagar.

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Oohh,40 redan!! Mysigt med middag på tu man hand! Här går också kladdkaka före om vi får välja. :D eller ja,det får alltid gå före! Hihi!
Kram

Emma sa...

Javisst! Tiden går så fort ju! Håller med. Kladdkaka går alltid före det mesta. :-) Krams