28 februari 2016

Och här ligger jag nerbäddad

Jag är fortfarande rätt så förkyld. I går var hela skallen en enda stor luddboll och jag hade i princip ingen röst alls. Mamma var här och underhöll John större delen av dagen så jag fick vila. Calle fixade mat och fika. På kvällen åkte Calle och spelade men John accepterade fint att jag inte kunde läsa någon saga. Han somnade också lätt och det var väl lite tur för mig.

Calle behövde såklart sova ut i dag så jag och John var uppe först i morse. Rösten var lite bättre och vi lekte massor av olika lekar och spelade spel innan rösten gav upp igen. Kände mig mer tung i kroppen i dag och i kväll verkar det som jag fått dryg rethosta också. Hoppas inte alla våra sportlovsplaner ska gå i stöpet nu bara!

John menar att man ska dricka mycket, ligga och läsa och gosa med hans apa när han är sjuk så apan får jag låna hela tiden. På eftermiddagen var han och Calle på bollkul och åkte sedan för att handla lite. I affärenn skulle John absolut köpa med en blomma hem till lilla sjuka mamma. Omtänksam är han ju i alla fall den där ongen.

Det är ju retligt fint väder den här helgen när jag bara ligger i sängen eller framför tv:n med någon skräckfilm. Vill ju helst vara ute och åka skidor, skridskor och grilla korv. Kände mig ända pigg nog för att hänga med på en liten promenad till lekparken på eftermiddagen. Solljuset måste ju hjälpa tänkte jag! Spexa lite orkar man ju också såklart.
                             
John har kommit in i ta-kort-åldern nu. Minns att syskonbarnen genomgått den fasen alla tre. Värre är väl när de kommer till åldern då de börjar lägga ut korten på olika sociala medier också. John fångade väl min dagsform ganska bra tycker jag. Återigen, lite spex orkar man ju alltid med.
I morgon hoppas jag ändå att jag orkar med någon liten utflykt. Typ bibblan och att åka med all återvinning. Det kan bli lite smått olidligt att bara var inne med en pigg fyra-åring. Frågade John vad han ville göra i morgon. Svar: "Bara vara hemma och leka" så för honom är det väl lugnt om det inge blir antar jag.

Inga kommentarer: