13 februari 2016

Lördag - några nedslag

Som vanligt började vi lördagen med ordentlig helgfrukost. Därefter tog jag med Jack ut på en runda på fem kilometer. John passade samtidigt på att gå ut och leka i den nyfallna snön. Glasstillverkning var det som stod på schemat. Jag var också ute en liten stund. 
                                 
Jag lämnade barn och make hemma och åkte för att umgås med några av mina bästa vänner. Varav en tyvärr blivit sjuk och fick ställa in. Vi blev bjudna på en supergod lasagne med spenat och halloumi samt den goda efterrätten som kan ses nedan. Tillsammans med de chokladpraliner som nästan blivit vårt signum. Energipåfylld åkte jag hem till de mina igen.
John hade haft en liten egendag då han lekt och pysslat mycket själv. Calle hade grejat och städat. Verkligen härligt att komma hem till en nyrent hus! Speciellt som man sluppit göra så mycket av det själv. Jag startat ett litet rensa- och sortera projekt som mycket handlar om att få till det i det hutlöst röriga datarummet. Eftersom problemet ligger i för många öppna ytor flyttade jag in en kista där för förvaring, städade bort småbarnspussel ur en låda i Johns rum och frigjorde därmed andra skåp och kunde flytta runt för bättre förvaring och ett mer städat datarum. Efter det åt vi mat och Calle drog iväg på spelning.

Jag tänkte att John skulle få uppleva sitt första mello så han fick vara vaken med mig. Vi bäddade i soffan och preppade med godis. Han stod ut till låt 5 ungefär innan han bestämt sa att han var trött och ville lägga sig i sängen. Somnade snabbt gjorde han också.
Därefter fortsatte jag mellotittandet (älskar pausfunktionen) och vad jag har att säga om resultatet är att jag tycker David Lindgren och Isa skulle ha bytt plats. Förstår mig inte på dessa killar med menlösa låtar och noll personlighet som hela tidens slår? Wictoria var dock outstandig och tävlingens hittills bästa låt. Nu tror jag bestämt det får bli en tidig lördagskväll tillsammans med en bok.

Inga kommentarer: