23 februari 2016

Dessa förkylningstider

Jag ska inte klaga. Vi har inte varit sjuka nästan alls på ett år. John var faktiskt enda barnet som inte fick den där två-veckorsfebern som härjade runt på förskolan för ett tag sedan. Nu verkar det dock som att förkylningarna har hunnit ikapp oss. John hade sin del i helgen plus måndag och i dag börjar jag känna i hals och bihålor. Dock arbetar jag hårt på att mota olle i grind med c-vitaminer, te, halstabletter och mycket vätska. Ska hålla ut till sportlovet som ju endast är tre dagar bort. Det klarar vi! Har också haft magkatarrkänningar och ömma axlar hela dagen. Jag vet. Det ÄR synd om mig. Eller inte.

I alla fall försökte vi väl fira att det i dag är Calles 40-årsdag. Jag har inte superdåligt samvete över att det går sådär eftersom vi ju firade mer ordentligt i lördags. John som vägrade somna och jag som var tvungen att jobba bort några dåliga samveten gjorde inte dagen roligare för honom heller. Tur att vi i alla fall köpte med en blomkvast och ett paket chokladhjärtan hem. Det där är karln som det inte går att köpa något åt men troligtvis blir "presenten" att vi tar en weekend på nåt hotell helt ensamma längre fram i vår. Vi åt hemmagjort pizza till middag också och John bröt som vanligt ihop över att det inte var pasta och vägrade (som vanligt) äta. Han fick väl i sig en banan till slut så han inte skulle somna helt utsvulten (troligt, han äter mycket på förskolan och är sällan speciellt hungrig på kvällarna = skönt).

Hoppas dock Calle är lycklig eftersom han äntligen fått en ny tv, 55 tum, Det har han drömt om länge. I kväll är det också hockey på den som han älskar. Jag kryper samvetslöst ner i sängen med en ny bok. Jobbar fortfarande på att beta av den enorma mängd (mer än 60) olästa böcker som tydligen samlats i min hylla. Hittills har antalet bara ökat på grund av att jag fått böcker av svärmor och lånat mer på bibblan. Och snart är det bokrea också. Hur ska detta gå?

Inga kommentarer: