21 februari 2016

En utekväll helt i min smak

Ännu en helg rinner förbi och på grund av (eller tack vare) att John har varit förkyld hela helgen så har den varit väldigt lugn och vilsam. Dagarna har lunkat fram. John har sett mycket på tv och velat gosa. Vi har suttit bredvid och tittat med eller läst en bok (jag). Vi har velat fram och tillbaka om ifall han ska vara hemma i morgon och vem av oss som ska vara hemma. Nu på eftermiddagen verkade han dock som vanligt igen med energi och matlust. Han var till och med ute och lekte en timme själv i snön medan jag var på min meditation och Calle lagade mat. Nu orkar han inte ens somna på kvällen vilket troligtvis beror på att han inte ens är trött efter allt vilande.

Calle och jag hade ju dock en liten date i går kväll med anledning av Calles uppkommande 40-års dag. Vi hade bokat bord på Mezze inne i stan. Calles favoritrestaurang eftersom han har en förkärlek för små plockrätter och Mezze har många vegoalternativ utan vitlök. Och gud vad vi åt. Calle tog 8 rätter + bröd och jag 6 rätter + bröd. Godast var lammgrillspetten, jätteräkorna och homousen. Eftersom det gick fint här hemma bestämde vi oss för att gå vidare efter kaffet var uppdrucket. Så vi tog en minikrogrunda. Först till Heaven and Hell och senare Rock bar. Vi var dock hemma innan 11.
                     
Jag försökte mig väl på ett sånt där fjortiskort i spegeln innan utgång. Vet inte varför, såg ut som vanligt. Haha. Nu för tiden blir det verkligen inget extra smink eller hårfix. Dock hade jag fin-örhängena på men det syns ju inte på denna bild.
Jag hade någon slags "drink"provning av Karlstads (?) alkoholfria alternativ. Ett alkoholfritt glas rött på Mezze, en alkoholfri carlsberg på HH och alkoholfri drink på Rock bar. Alkoholfria drinkar är alltid godast tycker jag. Carlsbergen ligger dock inte långt efter men får minuspoäng på grund av att man blir så himla mätt och stinn av öl. Jag väljer alltid sura drinkar då det inte är gott med sött. Denna var både syrligt sur och väldigt giftgrön!
Allt som allt hade vi en väldigt trevlig och mysig kväll på tu man hand. Vi bestämde att vi måste göra detta oftare. Vi får se hur det går med den saken nu. Senast var på vår bröllopsdag för 1,5 år sedan.

Inga kommentarer: