9 januari 2016

Wasabi ända upp i näsan

Och så hade jag jobbat en dag, en dag som kändes fantastisk på massor av sätt. Skriver kanske mer om det senare i veckan. Den här lördagen hade vi farmor och farfar som barnvakt åt John. Detta för att Calle skulle få kurera sin sjukdom i lugn och ro medan jag fick egentid. Farmor och farfar och John åkte på egna äventyr redan på förmiddagen. Calle kröp upp i soffan och jag tog mina skidor och begav mig ut i spåret. Det var ganska mycket folk där i dag vilket gjorde mig rätt medveten om vilken taskig teknik jag har. Försökte träna på att glida ut med benen samtidigt som jag mindes något om att lyfta på hälen. På raksträckor gick det fint men i uppförsbackarna fastnar jag ganska rejält. I nerförsbackarna tycker jag att jag har väldigt dålig kontroll så jag plogar mig väl mer eller mindre ner. Försökte dock träna på att släppa taget i de mindre backarna. Så vad gäller min skidåkning, jag ska kolla lite tips på nätet och sedan ska jag teknikträna. Borde jag ju kunna göra hemma på gården tycker jag. Kanske kan få sällskap av John om jag har tur!
                                              
Ändå rätt nöjd med att ha stapplat mig runt i en urvacker, snöfylld skog åkte jag hem, tog en dusch och sedan åkte jag mol alena in till stan. Jag lunchade med mig själv och min favoritmat. Sushi. Jag säger som Lady Dahmer: det ska vara så mycket wasabi så det svider i nästan och ögonen tåras. Det är gött det!
Mätt och glad strosade jag runt på stan i verklig lugn och ro. Tog mig massor av tid i mina favoritaffärer och fick även med mig flera nya klädesplagg hem. Min nya favorit är en tröja jag köpte på Monki. Jag tröttnar ändå rätt snabbt i affärer så jag var hemma före en mycket nöjd John. Det var ganska dåligt väglag redan när jag åkte från stan och sedan dess har det snöat massor. På radion var det bilolycka på bilolycka och klass 1-varning på snön. Så med facit i hand, ganska skönt att inte ha åkt hela långa vägen till Stockholm idag även om det känns trist att missa kalaset. 

Inga kommentarer: