25 januari 2016

Våra olika liv

I dag har jag varit i Göteborg hela dagen för att vara en av många som visade mitt stöd för en av våra gamla elever. En kille som hotar att bli utvisad och vars fall var uppe i förvaltningsrätten för sista gången. Jag är helt slut efter dagen och jag kan bara tänka mig hur trött han är nu. Vi trodde inte vi skulle få sitta med under utfrågningen men med A:s godkännande beslutades att vi fick sitta med och lyssna. Vi hoppas nu att det stöd vi visade i vår närvaro plus det att A pratade fritt inför oss och på så vis inte hade något att dölja ska ge honom en bättre chans till ett positivt svar. Bilden är hämtad från facebook-sidan för A och därför redan offentlig. Annars skulle jag naturligtvis inte lagt ut den så här.
          
En sak som slog mig var att detta var bara en resa till Göteborg för mig/oss. För honom var det hela hans liv. En resa på liv och död. En sådan fin och underbar person. Snälla gud, låt honom stanna här!


Inga kommentarer: