6 januari 2016

Senaste dagarna

Nu börjar jullovet lida mot sitt slut. Jag har en ledig dag kvar medan John inte börjar förrän på måndag. I går sa John att vi absolut måste åka till förskolan och att han längtar dit. Bådar ju gott!

De senaste två dagarna har vi gjort lite blandade saker. Vi har varit på öppna förskolan och spelat pingis. Verkligen superkul enligt John. Barnen tränade mest på servar dock och John var tydligen Färjestad medan kompisen Axel var skellefteå...tror jag det var. Och så gjorde de mål. Men kul var det!
                                   
I dag var en röd dag och Calle var hemma. Jag passade på att inviga mina nya, nyvallade skidor. Jag tog mig till spåret vid hembyggdsgården och temperaturen var det kallaste hittills detta året. Minus femton visade termometern.

Tog sedan ut hunden på en kort promenad. Vågar inte gå så långt med honom just nu då han hoppar och busar så mycket i snön att han får ont i ryggen sedan. Långa promenader överlag i snö verkar vara ett problem för honom. Lagade fiskgratäng till lunch och så bylsade vi på barnet för att få en nypa frisk luft. Några turer i backen blev det innan det blev för kallt för både barn och hund.
Vid tre lämnade jag familjen hemma, plockade upp Natasha och åkte mot Karlskoga där Tania från Zumba twinz befann sig för kvällen. Vi dansade tillsammans med henne samt flera andra från Move it träningscenter i cirka 1, 5 timme. Fruktansvärt roligt och energigivande. Nu har jag ont i hela kroppen efter en intensiv träningsvecka. Ska krypa ner i sängen med creepypoden tror jag bestämt!
                                 

Inga kommentarer: