23 januari 2016

På skidor

Äntligen hittade jag skidspåren som är dragna på Klarälvsbanan. Jag behöver raka spår utan backar för att kunna träna teknik. Har väl inte letat ihjäl mig men efter just dessa spår men de var lite knixiga att hitta. I förmiddags hittade jag ändå fram till slut. Efter att ha kört fel in på en gångbana och sedan frågat en vänlig själ om vägen. Efter det fick jag en underbar tur på nästan 5 km. Och tekniken fick jag faktiskt till kortare stunder. Nu på kvällen känns det verkligen att skidåkning tar precis hela kroppen. Håller tummarna för att min ena höft inte ska bli inflammerad utan att det bara är vanlig träningsvärk jag känner där.

Den här lördagen var annars precis vad jag behövde. Vi låg länge kvar i sängen i morse, åt sen frukost och när jag var ute på min tur var Calle och John ute i en stor snöhög som plogbilen plogat upp. De åkte även pulka och fick sig en duktig aktivering. Hoppas inte all snö ska töa bort nu när temperaturen äntligen sjunkit. När jag nyss var ute med hunden småregnade det.
Resten av dagen har varit väldigt lugn. Vi har bara varit hemma och vilat, läst böcker och pysslat. Inget avancerat alls utan bara lugnt och skönt. John var så trött på kvällen att han knappt orkade äta middag. Vid sju (ändå tidigt för en lördag) gick han in  med alla sina sovsaker på rummet och sa att det var dags för honom att lägga sig. Han var nog inte så trött som han kände sig dock för det tog ett tag innan han kunde komma till ro. Sedan har jag sett på en läskig skräckis (It follows) och tänkte nog lägga mig i sängen med min bok nu. Laddar. Laddar. Laddar.
        

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Vilken underbar bild! Vi ska ut idag,tillsammans faktiskt för en gång skull. Lars åkte i förrgår nedanför Lilla Tjustersby! Behöver också träna teknik.
Kram
Kram

Emma sa...

Hihi, det var lika härligt i verkligheten! :-) Hoppas ni också hade en finfin tur. Kram