22 januari 2016

O what a week!

Herregud vilken intensiv vecka jag lämnat bakom mig nu. Jag vet inte om jag någonsin har varit med om dylikt. Dessutom var tre av fyra (den fjärde var då jag) som jobbar väldigt tätt sjuka eller vabbade. Dessutom sov jag fruktansvärt dåligt hela veckan. Minns inte ens om det var två eller tre dagar som var riktigt dåliga sömnmässigt. Sjuka kollegor när man inte kan få in vikarier för dem är ingen hit. I dag fick jag dock tag i en trolig keeper och det är jag ärligt överlycklig för! Det betyder inte att veckan varit dålig. Tiden med eleverna lever jag för och de är alla underbara!

Nu är jag ändå väldigt glad över att det är fredag och hoppas jag ska få "sova ikapp" litegranna. På den obligatoriska fredagasjumpingen kändes det verkligen att kroppen inte fått den sömn den behöver. Det är som något tar stopp och gränsen för vad den kan göra är väldigt nära. Ingen av oss orkade laga mat heller till kvällen. Och gud vad bra det blev! Plockmat eller "tapas" är något av det godaste jag vet. 
                           

Inga kommentarer: