13 januari 2016

Meditation

När jag var på Yasuragi med lillasyster provade jag på meditation. Jag trodde jag skulle bli uttråkad av att sitta still och bara andas i cirka tio minuter. Det blev jag inte utan jag har med tiden funnit att andningsövningar och yoga fungerar väldigt bra som avslappning för mig. Nu har jag därför bestämt mig för att gå en meditationskurs för nybörjare på Yogaskolan i Karlstad. Jag tror att det kan var ett bra verktyg till att motverka de sömnproblem som bara blir allt värre för mig. Inte nog med så har jag även ett tinnitus-liknande ljud (sus och brus) som blir värre vid långa arbetsdagar till exempel. Jag hoppas det också kan försvinna med meditation och avslappning. Kursen börjar nästa söndag. Jag längtar lite.
    

2 kommentarer:

livet på myra sa...

Det låter ju toppen för dig! Kan ju inte vara bra att sova så dåligt som du gör ibland! :( När jag testade yoga första gången kände jag mig småstressad och ville bara att det skulle ta slut,andra gången somnade jag till på slutet. :D Hoppas du kommer iväg och att det är bra!
Kram

Emma sa...

Nej, det funkar inte i längden. När det blir uppåt tre dåliga nätter i veckan, då funkar inte jag! Just det att du kände dig stressad första gången visade egentligen på att du behöver ta dig stunder och gå ner i varv och ta det långsamt. Behöver ju inte var yoga eller meditation.

Krams