17 januari 2016

Iskristaller och bokcirkel

Vilket fab-väder det var i dag! Då räknar jag inte kylan även om den säkert bidrar till att det var så vackert. Träden som perfekt isträd och så luften där solljuset filtrerades genom tusentals små små iskristaller. Vackert! Tyvärr hann jag knappt vara ute i det eftersom dagen var till brädden full. Hade hoppats med en lite skidtur men får nog försöka hinna med den någon kväll istället. I lampors sken istället för solljus. Förhoppningsvis är det några grader varmare då också. 

John och jag invigde det nya spelet som handlar om att träna klockan. Det var super och både jag och John tyckte det var superkul.
                                   
På förmiddagen hade jag en planerad date med min bokcirkel Feminism och föräldraskap. Det var längesedan jag kunde vara med så det kändes lite extra kul. Vi hade läst Egalias döttrar som handlar om en värld där kvinnor är de "överlägsna" och männen underordnade, det svaga könet. Ja, det fanns mycket att fundera på, Sedan pratade vi massa genus och föräldraskap också. Så härligt med exakt likasinnade. Man behöver aldrig förklara eller få tomma blickar liksom.

Kyla hindrade under tiden inte John och Calle från att vara ute i vår egen pulkabacke. Full fart i både det ena och andra "fordonet" tydligen.
                                   
Jag åkte sedan direkt från cirkeln och plockade upp John och Calle för vidare färd mot gymnastiksalen i Deje. Det var dags för bollkul med tema handboll. Barnen är ju så små så det mest tränade på att springa med bollen i händerna eller ovanför huvudet. Det var väldigt kul tyckte både föräldrar och barn och vi kommer fortsätta gå på det här på söndagar.

Jag hann även försöka beta av den stora högen med olika sorters mjölpåsar som jag samlat på mig här hemma. En del med mer eller mindre mjöl i. Ska försöka baka upp dem så de slipper stå där och ta plats i lådan. Eftersom det är lite lite kvar i några påsar försökte jag mig på att blanda två olika mjölsorter. Den var det inte win på. Dock blev det vinst på det första baket. Nu har jag bara cirka tio påsar kvar att "baka bort" innan lådan är tom. Kommer säkert bli fler misslyckanden eftersom jag inte vill lägga till några fler påsar genom att köpa nytt. Aja, det blir ju plats i lådan i alla fall! 
En mycket fin söndag leder mot sitt slut! Och i morgon är det redan måndag igen!

Inga kommentarer: