7 januari 2016

Hejdå jullovet

Sista dagen på mitt långa lov. Vi gjorde nästan inget med den. Vi sov länge, sedan fick John se på tv länge. Jag hade tänkt att vi skulle åka skridskor igen men barnet ville inte så vi åkte till biblioteket och efter det handlade vi. Sedan fick barnet sitta en stund med I-paden och så kom farmor, farfar och pappan hem och vi åt mat. Ja, just det ja. Jag städade, tvättade, slängde ut granen och det mesta pyntet samt lagade köttgryta också. Man kan väl säga att det var en dag då man fick mycket gjort. 

I morgon har jag inga elever utan ska jobba hela dagen med att gå igenom nytt kartläggningsmaterial, lära känna mina två nya kollegor, planera deras och elevernas scheman samt planera verksamheten. Jag har aldrig jobbångest men den här gången är det med blandade känslor jag går tillbaka till jobbet. Det ska bli underbart roligt att träffa eleverna igen men jag ser just nu bara ett berg av jobb som jag måste igenom först. Liten ångestklump i magen över det.

Vi skulle egentligen ha åkt till Stockholm i helgen för att fira största kusinen som fyller hela 16 år. Nu blev det så att Calle är sjuk så vi har ställt in. Jag vill just nu inte åka ensam med John med tanke på hur bra han är att trycka på mina knappar. Och med facit i hand kan det vara så att det ändå är bra. Farmor och farfar är här hela helgen och jag kan ta mig egentid och ägna resten av helgen åt jobbet. Jag tror jag måste det.

Inga kommentarer: