16 januari 2016

En bortskämd liten bergsklättrare

Den här lördagen kontrade med egentid för mig när jag drog till relaxavdelningen med tre nära vänner. Så lyxigt att kunna ses alla fyra samtidigt. Det blir allt svårare ju fler barn som kommer in i ekvationen. Men nu lyckades vi alltså och det var verkligen underbart att slappa i bubbelpoolen, prata och skratta tillsammans.

När det var dags att dra sig upp ur bubbelpoolen åkte jag och köpte present till eftermiddagens kalas. Det var rea i leksaksaffären så jag kunde inte låta bli att både köpa fingerfärg (som det pratats om i flera dagar här) och ett spel om klockan till John.Också. Han får saker nästan jämt och det är väl bara att gilla läget antar jag. Pluset är dock att han alltid blir glad för det han får. Fingerfärgen lockade till exempel fram jubel.

Efter shoppandet åkte jag hem för att hämta resten av familjen. Sedan åkte vi till Leos lekland där kalaset skulle hållas. John var eld och lågor. Kalasidéen var dock inte fantastisk (vilket vi alla vuxna höll med om). Ganska små barn som skulle sitta stilla i ett rum i ungefär en timme medan popcorn, korv, saft och glass serverades. Samtidigt som leklandet fanns där utanför.De minsta (till exempel John) fick knappt ner en tugga. Måste säga att de ändå var rätt duktiga. Dock var det fångar som släpptes ut i frihet när det bestämdes att det var lekdags. Nu började den roliga delen. John gjorde allt han inte vågat göra förut. Åkte i rutschkanan med tunnel, klättrade upp på vulkanen som en liten apa och kastade sig ut, både på vulkanväggen och den tillhörande rutschkanan och sedan åkte han även i de branta fritt fall - kanorna. Allt utan problem även om jag hade hjärtat i halsgropen mer än en gång. När klockan var närmare sex åkte vi hem med en trött men nöjd liten unge. Glada och nöjda hela familjen. 
                                     

Inga kommentarer: