27 december 2015

Vintern kom till slut!

Snacka om lycka när det började snöa redan i förmiddags! Eftersom John fick skidor i julklapp har han väntat något väldigt ända sedan dess. Så när det snöat några timmar och gräs och buskar började täckas, då tog vi fram skidorna, ställde in bindningarna och tog Johns allra första skidtur! Jag tror både jag och Calle var inställda på att första åkturen inte skulle bli lång, vi har erfarenhet av detsamma i samband med nya cyklar och annat. Men där fick vi skämmas lite för efter en besviken start (Det går inte fort!) sken glädjen i Johns ansikte. Han kunde åka skidor ju! Efter några turer framför huset ville han ut på vägen. Därefter testades de mindre backarna. Han åkte och åkte. Till slut föreslog jag att han skulle ta en paus. Det är bäst att sluta på topp istället för att bli för trött och kanske ledsen. Det var i alla fall väldigt härligt att se hans glädje!
                      
Nu undrar vi bara när jag ska få inviga mina nya skidor. Ångrar att jag var lite kaxig i affärn och sa att jag skulle lära mig valla själv. Har googlat vallning i dag och FATTAR inte hur jag ska lära mig det! Är det verkligen nödvändigt att använda typ fem olika vallor? Nej, det där orkar jag inte med. Får snällt krypa tillbaka med svansen mellan benen och be dem valla skidorna åt mig. Bara jag får inviga dem snart så!!

Inga kommentarer: