6 december 2015

Sverige är skit!

Lite glest mellan uppdateringarna är det allt. Den enkla anledningen till det är att jag egentligen vill skriva om all skit som händer i världen just nu. Hur fruktansvärt jag tycker det är med tillfälliga uppehållstillstånd för barn och banfamiljer (herregud! Har ni hört talas om barnkonventionen?) eller att jag tycker det är skit att Europa köper sig fri från flyktingarna och ger Turkiet en stor summa pengar för att låta Europa vara rent. Fy sjutton alltså! Men orden stannar i halsen. Det blir en stor klump som bara växer och växer. Istället skriver jag ingenting.

Jag får väl fokusera på mitt barn och hoppas att jag kan uppfostra honom till att vilja omfamna alla. Inte sätta upp taggtrådsstängsel eller skjuta sönder gummibåtar med desperata människor i. Jo, det händer. Hela hela tiden.Jag träffar ögonvittnena varje dag. Gött att Europa kan köpa sig fri från det.

Tänkte skriva ett inlägg om en fullspäckad helg men det blev såhär istället. Jag har i alla fall tillbringat många timmar med målarpensel i hand den här helgen. Mitt tv-rum är turkost nu! Så jäkla fint!

Inga kommentarer: