30 december 2015

Jullovsaktiviteter när de är som bäst!

Jojo, vi fortsätter att ha ett superbra jullov. Efter helgen fick Calle snällt gå tillbaka till jobbet medan jag och John började veckan med att göra det mesta av snön! På förmiddagen tog vi oss till en ordentlig pulkabacke tillsammans med några småkompisar. Sedan körde vi  100 hål i nacken hela förmiddagen. Efter lunch blev det en liten skidtur igen samtidigt som vi skottade bort snön på garageuppfarten. Vi hann även testa backen hemma på gården innan tröttheten slog till och vi spenderade eftermiddagen inne med de nya julklappsspelen. Inte stilla då eftersom ett av dem var Bamsegympa. Mycket bra aktivt spel!
I går var vi istället sugna på att åka till badhuset. Vilken superbra idé enligt både John och mig. Sedan vi var där senaste har John blivit väldigt mycket modigare. Speciellt när han insåg att han bottnade på den grundaste delen i stora bassängen. Även i lilla bassängen bottnar han numera men den var inte lika rolig tydligen. Kanske för att det finns en rutschkana i den stora. Plockade ringar från botten med tårna var också en ny rolig lek. Efter lunch tänkte jag att vi skulle ta en tur ut med hunden. Vi tog oss till abbortjärn och gick ner för att se om det var is på sjön. Mer blev det inte. Tror nog både jag och John var för trötta efter badhuset. Han gick supersakta och jag blev omotiverat irriterad. Så vi åkte hem igen. Hann dock ta en vacker vinterbild.
                                          

Inga kommentarer: