21 december 2015

Jag skulle ju inte..


Jag hade redan bestämt mig inför den här julen att jag inte skulle stressa, vara ute i god tid, laga lagom med mat osv. Inte känna pressen på den perfekta julaftonen, njuta, ta det lugnt. För jul handlar ju om att umgås och att vara glad, ge till de som inget har. Se Johns förväntansfull ansikte. Ja. Så har jag ändå hållit på hela dan. Åkt med återvinning, handlat, städat lite, gjort julgodis och panikpostat alla julkort som jag beställde alldeles för sent. Jag hade ju inte behövt höra julgodis men det var ju jättekul så det var värt det. John hällde i alla ingredienser och tittade sedan på tv medan jag gjorde det farliga som att värma och hälla.

Saffranskola, fudge och tryffel blidde de . Det är nog tredje gången jag försöker mig på fudge och den här gången hänger den helt klart ihop även om den inte är riktigt så tuggmotståndig som den "borde" vara. Dock god. Ja, skam den som ger sig heter det ju.

Inga kommentarer: