15 december 2015

Död sill

På mitt medarbetarsamtal förra veckan blev jag ganska glad när min chef (lite förvånat?) sa att hon inte tyckte att jag verkade så trött (snart jullov och allt det där) utan snarare att jag verkade pigg och glad. Det är ju verkligen så jag vill uppfattas; som pigg, glad och positiv. En glädjespridare istället för någon som är trött och tung. Kändes jättebra.

Efter kvällsmat i dag var det dock någon som klubbade mig i skallen. La mig framför tv:n med John vid halv sju. Och somnade! Höll på att slumra och försöka ta mig upp ur dvalan tills det var dags för John att lägga sig och nu kommer jag inte upp ur sängen. Dessutom hatar jag känslan av att vara så tung och trött. Jag vill vara pigg och allert. Orka massor. Tyvärr har jag knappt tränat denna veckan och förra. Har prioriterat hemmatid med familjen. Vill bara vara hemma just nu. Fast jag vet att det är negativt att inte träna. Med träning blir jag piggare och orkar längre. Utan träning, inte bra.

Men det är i alla fall enbart 3 dagar kvar till jullov nu. Under lovet ska jag fokusera på återhämtning. Jag ska läsa, spela spel med John, hänga runt och var mindful, här och nu. Jag ska inte hitta på 100 aktiviteter även om jag hoppas att det ska komma snö så jag kan inviga mina nya skidor. Och åka pulka med John. Kanske testar vi både skidor och skridskor tillsammans då han får båda i julklapp. Jag ska träna. Nästan där.
                     

Inga kommentarer: