23 december 2015

Dan före dopparedan

Jag slog just ner rumpan efter att de sista bestyren är klara. Och plötsligt kom julefriden bara sådär! Jag har några småsaker kvar att göra men det är helt okej. Jag är så jäkla glad att jag hade turen att få jullov redan i fredags så att jag kunde julstöka lite varje dag. Då slapp jag/vi stressa (mest jag då eftersom Calle jobbar till idag). Hade jag bara haft en eller två dagar på mig hade jag nog lagt ner alltihop tror jag. Energin hade inte  räckt. Men nu blir det bra i alla fall. Jag har ju också försökt minska på kraven och måstena och tänkt att denna dag ändå är Johns. Det har funkat till viss del faktiskt.

Här är det mest John som får julklappar. Det stora ponnyhuset är ihopsatt men har ej bestämt om det ska slås in än. Tog sin lilla tid att bara få ihop de vill jag lova! De andra klapparna är inslagna allesammans.
                                              
Jag och John plockat några grankvistar så även spiskåpan fick sig lite julstämning. I går tog vi fram alla tomtar och pyntade klart det sista. Granen har ju stått klar sedan länge.
Eftersom vi kör knytkalas med maten här så är det enbart köttbullar och quornfärs vi ska förbereda. Det är snart klart. Så just nu pustar jag ut med en kaffe innan det blir duschen och lunch. John "aktiverar" jag med I-paden. Så praktiskt för föräldrar nu för tiden. Vår är dock bara till låns från jobbet så det känns okej. Efter lunch ska vi gå ut till lekparken och ikväll dimper fyra femtedelar av släktingarna in. Sedan är det snart dags för årets lugnaste och vilsammaste dag, juldagen!
Hur ser det ut för er andra? Ligger ni i fas med julstökandet?

Inga kommentarer: