1 november 2015

Zumbabaksmälla

Igår.
Ord kan inte beskriva. Fem timmar zumba med duktiga William Flores. När vi åkte hem var jag helt slut, mådde illa på grund av troligen druckit och ätit för dåligt (hinner inte med!) och ont i hela mig. Men så glad och lycklig. Vi bara dansade och dansade. Under de tre först timmarna var vi på Move it- träningscenter i Karlskoga. Där fick vi massor av tekniktips av William. Något jag verkligen uppskattade och som man sällan får under ett vanligt zumbapass. Sedan visade det sig också att vi skulle göra en liten egen koreografi i små grupper. Jag är ju ingen instruktör men försökte komma med någon idé i alla fall. Samt dansa så att det lyste glädje. Är väl en person som gillar att stå i centrum för jag fick en liten adrenalinkick av den lilla showen. Efteråt skulle vi rösta på vilken grupp vi tyckte var bäst och vår grupp fick flest röster. Yey! Efteråt shoppade vi loss eftersom zumba wear fanns på plats. Ett par nya byxor och ett linne fick jag med hem denna gång.

Vid 18:30 skulle nästa pass dra igång på nattklubben Ella i Karlskoga. Vi hade 3,5 timmes väntetid emellan så vi passade på att äta, fika och töla. Blev väl typ asstrött och var rädd för att jag inte skulle orka peppa upp igen. Det orkade jag dock. Trots sendrag i ena tån och värkande knän (stretchande för dåligt). Jag får alltid sendrag i min ena tå när jag dansat många timmar i sträck. Försöker köra på ett tag men det slutar alltid med att jag måste pausa och sträcka ut.

I dag önskar jag att jag kunde åka tillbaka till Karlskoga för William Flores kör ytterligare ett pass på 1.5 timme. Dock ska jag prioritera familjen i dag och gå på barnkalas. Riktigt trött också efter gårdagen samt att jag varit vaken sen fyra på grund av fortfarande breddfylld av endorfiner/vandrande hund.
                        Bilden är snodd av Natasha. Gruppbilden fotograderad av Stefan Hofling.

Inga kommentarer: