21 november 2015

För nu är vintern kommen

Det blev visst en ordentligt hopp i bloggandet. Orken och allt det där! Har haft några riktigt tuffa veckor men det orkar jag inte tjata om nu. Carpar energi där jag kan så det går bra! I stället tänker jag tjata om att vintern har kommit till vårt avlånga land! Först började november som den varmaste sen -96 och sedan snöade det. Snö som fick ligga kvar! Man får passa på att krama ur det mesta av detta underbara väder innan det drar sin kos igen.
                   
John var hemma med farmor och farfar i veckan och när jag kom hem tidigt igår vinkade vi av dem för att sedan bege oss ut i det vita. Förra helgen krattade jag löv samtidigt som jag grät över Paris och allt annat skit i världen. Den här helgen kom skräcken än närmare men världen är i stället vit! John och jag åkte pulka och gjorde en snöhög av all snö som fanns på altanen. 
John är så väldigt intresserad av bokstäver just nu så vi (läs jag) försöker väl gjuta medan det är varmt så gott vi kan. Himla roligt är det! I morse tog vi fram ett bokstavsspel som tidigare varit för svårt för honom. Nu klarade han det galant. Dessutom är det ju så himla mysigt med spel till frukost.
Efter detta härliga tog jag en lång promenad med hunden och efter lunch åkte hela familjen in till stan. Jag köpte äntligen längdskidor och hoppas på att pappa ska hjälpa mig med vallan. John fick också nya vinterskor, vi fikade och köpte några nya ljusslingor och lysande tomtar som jag satte upp direkt vi kom hem. Julkänslorna smyger sig så smått på. Just nu lagar Calle pizza och vi ser fram mot en lugn och skön kväll. Härliga du är helgen!

Inga kommentarer: